Snappet

Op de Pacellischool werken de kinderen van groep 4 t/m 8 met een Snappet chromebook.
Na de gewone les-instructie met behulp van het digibord verwerken de leerlingen de lesstof op hun chromebook. De leerling ziet daardoor direct of hij/zij de opgave goed heeft gedaan. Is het fout? Dan kan de leerling de opdracht meteen verbeteren. Directe feed-back: niet meer wachten tot leerkracht de antwoorden heeft nagekeken, maar direct zien of je het goed of fout doet. Dit is een enorm verschil met werken in schriftjes. Op dit moment wordt Snappet vooral bij rekenen, taal en spelling ingezet.

Meer inzicht voor de leraar

Maar er is meer. De leerkracht kan via de computer meekijken hoe de opdrachten worden gemaakt door de leerlingen. Ook kan de leerkracht zien hoever de leerling is gevorderd met de leerstof en welke leerlingen extra instructie nodig hebben.

Iedereen een uitdaging op het juiste niveau

Als de kinderen klaar zijn met de opdrachten kunnen ze aan hun eigen ‘doelen’ gaan werken. Als de leerling een opdracht goed maakt is de volgende opdracht iets moeilijker. Als een leerling het fout heeft wordt de volgende opdracht makkelijker. Zo werkt iedereen op zijn niveau en blijft ieder kind gemotiveerd om verder te gaan met oefenen. Ook hoeven de snelle leerlingen niet meer te wachten tot de hele klas klaar is. Ze kunnen zelfstandig aan hun doelen werken en worden uitgedaagd doordat ze steeds iets moeilijkere opgaven krijgen.