Home Onze school Schooltijden

Schooltijden

De schooltijden zijn op onze school voor alle kinderen gelijk.

Maandag     8.30 – 12.00 uur en 13.00 – 15.00 uur
Dinsdag       8.30 – 12.00 uur en 13.00 – 15.00 uur
Woensdag   8.30 – 12.15 uur
Donderdag  8.30 – 12.00 uur en 13.00 – 15.00 uur
Vrijdag         8.30 – 12.00 uur en 13.00 – 15.00 uur

De deur gaat ’s morgens tien minuten en ’s middags een kwartier voor schooltijd open.
De kinderen lopen dan zelf naar de klas. Twee ochtenden per week mogen de ouders van kleuters hun kind voor schooltijd in het lokaal brengen. Voor ouders van groep 3 mag dit tot de herfstvakantie.
We beginnen echt om 8.30 uur. Wilt u uw kind op tijd naar school brengen of sturen.

Overblijf

Vier keer per week kunnen de kinderen overblijven op school. De ouders zorgen zelf dat de kinderen een gezonde lunch bij zich hebben. Denk daar bij aan een broodje, fruit, groente en iets te drinken. Ze eten in de klas en spelen ook lekker buiten onder leiding van de overblijfmoeders en vaders. Dankzij onze trouwe overblijfouders kunnen we dit mogelijk maken.
Hieraan zijn wel kosten verbonden. Die zijn zo laag mogelijk gehouden.

Ook overblijfmoeder of vader worden?

Heeft u tijd en vindt u het gezellig om tussen de middag te helpen toezicht te houden en te lunchen met de kinderen? Meld u dan aan bij de overblijfouders.

Extra verlof

Zodra uw kind 5 jaar is, is het leerplichtig: het moet dan alle schooldagen naar school. Vraag op tijd verlof aan als u uw kind een dag niet naar school wilt laten gaan. U kunt hiervoor op school ons formulier ‘verzoek vrijstelling schoolbezoek’ ophalen.
De school besluit binnen acht weken of vrijstelling wordt gegeven.
Wij volgen de regels in de Leerplichtwet. U kunt een beroep doen op overmacht/gewichtige omstandigheden, godsdienstverplichtingen en verlof i.v.m. de werkzaamheden van een ouder.

Uitgebreidere informatie kunt u vinden op de website van bureau Leerplicht.