Home Onze school Regelingen & protocollen

Regelingen & protocollen

Klachtenregeling

Overal waar gewerkt wordt zijn wel eens misverstanden en worden fouten gemaakt. Dat is op onze school niet anders. Vindt u dat er op school een fout is gemaakt die niet is opgelost? Meld dit dan aan ons. Dan kunnen we samen kijken hoe we het kunnen oplossen.

Wij gaan zorgvuldig met uw klacht om. Alles wat u vertelt, wordt vertrouwelijk behandeld. Bent u na het gesprek niet tevreden over de oplossing? Neemt u dan contact op met de contactpersoon op school. De contactpersoon klachtenregeling is Connie van Velzen, te bereiken op 071-5760858 of via c.v.velzen@pacellischool.nl. Zij kan helpen bij de volgende stap naar een oplossing. De contactpersoon behandelt de klacht niet zelf en is onafhankelijk. Ook kan zij helpen bij de verwijzing naar andere personen of organisaties.

De contactpersoon is er voor ouders, maar ook voor kinderen en leerkrachten die bijvoorbeeld te maken hebben met pesten, seksuele handelingen of agressie. Of zich daar zorgen over maken.

Alle informatie over de klachtenregeling staat op de SCOL website: regelingen en protocollen.

Het is ook mogelijk om rechtstreeks contact op te nemen met de externe vertrouwenspersoon van SCOL. Kijk voor de contactgegevens op de website van SCOL, onderaan de pagina: regelingen en protocollen – SCOL Leiden.

Privacy

De privacywet AVG is bedoeld om de privacy van alle Europese burgers – groot en klein – beter te beschermen. Dus ook de privacy van de leerlingen van de medewerkers op school.

Het delen van gegevens is in deze tijd een kwestie van een druk op de knop. Kinderen en jongeren vinden dat vanzelfsprekend én zijn er heel handig in. Maar scholen hebben de plicht om zorgvuldig om te gaan met privacygevoelige gegevens, zoals namen en adressen. Zij moeten twee keer nadenken over vragen als: welke gegevens hebben we echt nodig, hoe lang mogen we ze bewaren, wie kan er bij en waarvoor hebben we toestemming nodig van ouders of van leerlingen? Want zodra een leerling 12 jaar of ouder is, dient naast de ouders ook aan de leerling toestemming te worden gevraagd. Kijk voor meer informatie en vragen over de privacy van uw kind op www.scoleiden.nl/privacy of mail naar privacy@scoleiden.nl.

Kijk voor meer informatie over regelingen en protocollen op www.scoleiden.nl.

Hier vindt u ook het protocol Seksuele Intimidatie.

Pestprotocol

Op school hebben we regels en afspraken. Dat wil niet zeggen dat daarmee alles goed gaat. Helaas komt pesten voor op iedere school, ook bij ons. We pakken pesten serieus aan. Hier kunt u ons pestprotocol inzien.