Home Onze school EarlyBird

EarlyBird

Bij ons op school geven we Engels vanaf groep 1. Eerder met Engels beginnen betekent ook meer tijd voor Engels. Acht jaar Engels of alleen in groepen 7 of 8, is een groot verschil. Daardoor wordt er in ons programma meer onderwijstijd besteed aan Engels. We geven in elke groep zo’n 60 minuten per week Engelstalige activiteiten. Dit kunnen lessen maar ook liedjes of spelletjes zijn. Hiervoor gebruiken we in alle groepen de methode “Join in”.
Voor de bovenbouw komen er ook zogenaamde CLILL (Content and Language Intergrated Learning Lessons) bij. Lessen rond een bepaald thema, geheel in het Engels.

Kinderen moeten de tijd krijgen, niet alleen om de taal te leren, maar ook en vooral om die te gebruiken. Er zijn nog meer voordelen aan ‘Meer Engels’ per week en een vroege start. De kinderen kunnen hun Engelse taalvaardigheid eerder buiten school toepassen, bijvoorbeeld op vakantie en op het internet. Alle kennis die ze daar opdoen, nemen ze weer mee terug naar school. Zo kunnen binnen- en buitenschools leren van Engels elkaar versterken. Kijk voor meer informatie op de website van EarlyBird