Home Nieuws Design Thinking in groep 7

Design Thinking in groep 7

3 september 2019 | Nieuws

Groep 7 heeft de weken voor de zomervakantie gewerkt aan een Design Thinking project met als challenge: Bedenk iets om het leven van iemand met een beperking makkelijker te maken.
De kinderen hebben eerst in een spel en in circuitvorm ervaren wat het is om zelf een beperking te hebben.
Daarna Nadia, is een meisje van 14 in een rolstoel bij ons in de klas geweest. Met haar zijn we in gesprek gegaan om te weten te komen waar zij tegenaan loopt.
De volgende stap was: ideeën bedenken om iets makkelijker te maken voor dit meisje. Een aantal groepjes heeft bedacht om aan de rolstoel een hulpmiddel te maken zodat ze makkelijker kan opstaan. Eén groepje wilde, op social media, aandacht vragen voor het feit dat mensen die in een rolstoel zitten aangesproken worden als kleuter. Een volgend groepje wilde een soort lift maken zodat ze ook bij hoge kastjes kan. Het laatste groepje heeft een bekerhouder, die bevestigd kan worden aan de rolstoel, bedacht zodat haar handen ontlast worden.
Deze plannen hebben we op het technolab uitgewerkt. De laatste donderdag van het schooljaar kwam Nadia om horen wat wij bedacht hadden en of zij hier iets aan zou kunnen hebben. Alle ideeën vielen bij haar in goede aarde.